اثرات کاهش استفاده از آلومینیوم

اثرات کاهش استفاده از آلومینیوم

بسیاری از محصولات غذایی و نوشیدنی که خریداری می کنیم در قوطی های ساخته شده از آلومینیوم یا فولاد بسته بندی می شوند. هر دو ماده را می توان پس از اتمام کار با آنها بازیافت کرد تا قوطی های جدید یا محصولات دیگر بسازیم.

ما روی آلومینیوم تمرکز می کنیم زیرا به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی تا 95% مقرون به صرفه ترین ماده برای بازیافت است. بازیافت آلومینیوم از بسیاری جهات دیگر نیز سودمند است که در زیر به بررسی آنها می پردازیم.

 

تاریخچه قوطی آلومینیومی

در سال 1795 ناپلئون جایزه ای به مبلغ 12000 فرانک برای روشی برای نگهداری غذا برای ارتش خود پیشنهاد کرد. خطوط تدارکات طولانی بود و سربازان گرسنه استراتژی خوبی نبود. در سال 1810 نیکلاس آپرت، یک شیرینی‌پز فرانسوی، پس از آزمایش در نگهداری مواد غذایی از طریق عقیم‌سازی، برنده این جایزه شد.

اما این یک انگلیسی به نام پیتر دوراند بود که حق اختراع یک قوطی آهنی قلع اندود را به عنوان ظرف غذا از پادشاه جورج سوم دریافت کرد. در آن زمان قوطی ها را از آهن می ساختند و با لایه نازکی از قلع می پوشاندند.

در گذشته، چون ماشین‌آلاتی برای ساخت قوطی‌ها وجود نداشت، صنعتگران روی آن‌ها کار می‌کردند، اما می‌توانستند روزانه 60 عدد تولید کنند. امروزه، کارخانه‌ها با خطوط تولیدی که می‌توانند بیش از یک میلیون قوطی در روز تولید کنند، معمول هستند.

 

بازیافت آلومینیوم: فرآیند و مزایا

ضایعات باقی مانده از فرآیند تولید آلومینیوم را می توان ذوب کرد و بارها و بارها استفاده کرد. این بدان معناست که حدود 75 درصد از کل آلومینیومی که تاکنون ساخته شده است هنوز در گردش است.

آلومینیوم حدود 8 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد و از بوکسیت استخراج و استخراج می شود که حاوی ترکیب آلومینا است. چهار تن بوکسیت حاوی حدود دو تن آلومینا است که می تواند حدود یک تن آلومینیوم با ارزش را تامین کند.

آلومینیوم به عنوان یکی از فراوان‌ترین فلزاتی که به‌طور طبیعی در زمین یافت می‌شود، نمونه‌ای عالی برای بازیافت حتی در مواقعی است که مجبور نیستید. در واقع، به دلایل زیادی کاندیدای عالی برای بازیافت می شود:

  • این در سراسر جهان استفاده می شود، بنابراین یک منبع ثابت از مواد قابل بازیافت وجود دارد.
  • هر چیزی که از آلومینیوم ساخته شده است را می توان به طور مکرر بازیافت کرد - نه تنها قوطی ها، بلکه فویل آلومینیومی، سینی های غذا، قاب پنجره ها و اجزای خودرو.
  • صرفه جویی قابل توجهی است: یک قوطی استاندارد ساخته شده از مواد خام 20 برابر بیشتر از یک قوطی ساخته شده از مواد بازیافتی انرژی مصرف می کند.
  • کاهش CO2 می تواند بسیار زیاد باشد: بیش از 9000 کیلوگرم
  • معادل CO2 با بازیافت 1000 کیلوگرم قوطی آلومینیومی در مقایسه با ارسال آنها به محل دفن زباله صرفه جویی می شود
  • بازیافت آلومینیوم 95 درصد انرژی کمتری نسبت به تولید آن از مواد خام مصرف می کند. همچنین فرآیند بازیافت تنها 5 درصد از گازهای گلخانه ای را تولید می کند.
  • قوطی های آلومینیومی مستعمل نوشیدنی را می توان در کمتر از 60 روز بازیافت کرد و در قفسه های سوپرمارکت ها به عنوان قوطی نو بازگرداند.

مزایای بازیافت نیز قابل توجه است. تخمین زده می شود که به طور کلی، تولید فولاد از فلز بازیافت شده به طور متوسط ​​کاهش می یابد:

  • 86 درصد آلودگی هوا
  • 40 درصد در مصرف آب
  • 76 درصد آلودگی آب


استفاده از آلومینیوم کاهش یافته و مزایای آن

حدود 70 درصد از تمام قوطی های آلومینیومی در سراسر جهان بازیافت می شوند و در هر دقیقه به طور متوسط ​​113200 قوطی آلومینیومی بازیافت می شوند. در بریتانیا، سالانه حدود 5.9 میلیارد قوطی نوشیدنی آلومینیومی بازیافت می شود. با این حال، اگر یک قوطی آلومینیومی به محل دفن زباله برود، 500 سال قبل از اکسیده شدن در آنجا می ماند، بنابراین ارزش بازیافت آن را دارد.

 

بازیافت فلزات چه سودی برای اقتصاد و محیط زیست دارد؟

فرآیند بازیافت فلزات نیاز به استخراج سنگ معدن فلزی تجدید ناپذیر را از طریق استخراج متوقف می کند. از آنجایی که تنها مقدار محدودی از سنگ معدن روی زمین وجود دارد (که اغلب در مناظر دست نخورده یافت می شود)، عدم نیاز به حفاری برای آن هم از نظر منابع و هم از نظر زیبایی شناختی برای زمین مفید است.

استفاده از مواد خام ثانویه از طریق بازیافت فلزات، استفاده از منابع طبیعی را هنگام ساخت ترکیبات فلزی مانند سنگ آهن (برای ساخت فولاد) یا آلومینا و بوکسیت (برای ایجاد آلومینیوم) به حداقل می رساند.

بریتانیا دارای ضایعات فراوانی است، به این معنی که نگرانی‌های حمل‌ونقل و آلودگی ناشی از سفرهای راه‌آهن و قایق‌های طولانی نیز با بازیافت کاهش می‌یابد.

استفاده از فلزات بازیافتی برای ذوب مواد خام جدید نیز می تواند به طور گسترده به کاهش مصرف انرژی و کاهش انتشار CO2 در روش های تولید کمک کند.

داده های اتحادیه اروپا نشان می دهد که صرفه جویی در انرژی زیر در نتیجه استفاده از مواد بازیافتی حاصل شده است:

  • آلومینیوم - 39٪ از مواد جدید ساخته شده با استفاده از فلزات بازیافتی، با صرفه جویی در انرژی 95٪
  • مس – 32% مواد بازیافتی با صرفه جویی 85%
  • سرب - 74٪ با صرفه جویی در انرژی 60٪
  • فولاد - 42٪ با صرفه جویی بین 62 تا 74٪
  • روی - 20٪ با صرفه جویی 60٪

داده های اتحادیه اروپا همچنین نشان می دهد که با استفاده از مواد بازیافتی، انتشار CO2 در حال حاضر سالانه حدود 200 میلیون تن کاهش می یابد.

با آی آر ضایعات تماس بگیرید تا به شما در بازیافت کمک کند

با آی آر ضایعات تماس بگیرید تا بهترین قیمت را برای ضایعات آلومینیوم تضمین کنید. ما از جدیدترین ترازوهای دیجیتال برای وزن کردن فلزات شما با دقت مطلق استفاده می کنیم. قیمت مناسب را به شما تضمین می کند، بنابراین همین امروز با ما تماس بگیرید!

آیا مایل هستید مشاوران ما با شما تماس بگیرند ؟

اینجا اقدام نمایید

لطفا شماره موبايل خود را وارد نماييد

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد


شماره تماس 09120897673

مشاوره تلفنی رایگان 09120897673