فلزات مختلف بازیافتی برای چه مواردی استفاده می شوند؟

فلزات مختلف بازیافتی برای چه مواردی استفاده می شوند؟

ضایعات فلزات از جمله آلومینیوم، مس و روی همگی فلزاتی هستند که بخشی از زندگی روزمره را تشکیل می دهند و اغلب بازیافت می شوند و چندین بار برای تولید محصولات جدید مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از فلزات قراضه بازیافت می شودند و به اقلام دیگر تبدیل می شوند، در حالی که برخی دیگر را می توان به طور مکرر به همان چیز تبدیل کرد. نه تنها استفاده مجدد و بازیافت مواد در صورت امکان منطقی اقتصادی است، بلکه این فرآیند به کاهش انتشار CO2 و آلودگی هوا و آب نیز کمک می کند.

اگر در دنیای بازیافت فلزات تازه وارد هستید، تعداد فلزات مختلفی که دوباره استفاده می شوند ممکن است کمی تعجب آور باشد، به خصوص که ممکن است مقداری فلز قراضه در اختیار داشته باشید که ارزش خرید و فروش را دارد.

در اینجا فقط چند مورد از کاربردهای شگفت‌انگیز فلزات بازیافتی و یک مرور کلی از نحوه بازیافت آنها  آورده شده است.

 

آلومینیوم بازیافتی برای چه مواردی استفاده می شود؟

آلومینیوم یک منبع دائمی در دسترس و 100% قابل بازیافت است. بازیافت آلومینیوم 95 درصد انرژی کمتری نسبت به تولید آن از مواد خام مصرف می کند و اغلب بازیافت می شود تا به همان چیزی تبدیل شود که در ابتدا تولید می شد.

به عنوان یک فلز، خواص آلومینیوم آن را برای استفاده های مختلف بسیار محبوب می کند، زیرا انعطاف پذیر، قوی و سبک است. برخی از کاربردهای اصلی آلومینیوم عبارتند از:

ساخت و ساز ساختمان، جایی که می توان از آن برای ایجاد قاب در و پنجره، سازه های ساختمانی مانند استخرها و پل ها و سیستم های سقف با دهانه بلند استفاده کرد. پس از فولاد، آلومینیوم پرکاربردترین فلز در ساخت و ساز است.

در صنعت حمل و نقل، به ساخت هواپیما، قطار، قایق و اتومبیل و همچنین وسایل نقلیه کوچکتر مانند دوچرخه و موتور کمک می کند.
بسته بندی، جایی که به عنوان ماده اصلی قوطی و فویل استفاده می شود. یک قوطی خالی نوشیدنی که بازیافت می‌شود می‌تواند از فرآیند بازیافت عبور کند و ظرف 60 روز به عنوان یک قوطی کاملاً جدید به فروش برسد.

الکتریسیته، جایی که به دلیل مقاومت و رسانایی کم به عنوان ماده اصلی در خطوط فشار قوی استفاده می شود.

 

مس بازیافتی برای چه مواردی استفاده می شود؟

به جز نقره، مس بهترین رسانای الکتریکی در جهان است که آن را بسیار ارزشمند و پرفروش‌ترین ماده در صنعت می‌کند. بازیافت مس از نظر زیست محیطی و اقتصادی فوق العاده مفید است. در مقایسه با استخراج مس جدید، بازیافت مس قدیمی 10 درصد انرژی مصرف می کند و تا 90 درصد هزینه مس اصلی ارزش دارد. کاربردهای رایج مس عبارتند از:

کاربردهای الکتریکی، جایی که به دلیل رسانایی و خواص مقاومت کم، اغلب برای سیم‌ها، مدارها، کلیدها و آهنرباهای الکتریکی استفاده می‌شود.

لوله کشی و لوله کشی، جایی که مس در واحدهای تبرید و تهویه مطبوع و سیستم های تامین آب استفاده می شود، زیرا فلزی غیر قابل نفوذ است که منبع آب را از آلودگی محافظت می کند.

سقف و عایق به دلیل نقطه ذوب بالاتر و مقاومت در برابر عناصر.
وسایل خانگی مانند ظروف آشپزی، دستگیره در و کارد و چنگال.

 

روی بازیافتی برای چه مواردی استفاده می شود؟

روی که به طور سنتی به دلیل خاصیت ضد زنگ خود شناخته می شود، در زندگی روزمره به شکل سکه نیز وجود دارد. در حالی که بازیافت روی در مقایسه با سایر فلزات قراضه پیچیده تر است، فناوری بازیافت مدرن به این معنی است که روی می تواند به طور موثرتری بازیافت شود. کاربردهای رایج روی عبارتند از:

گالوانیزه کردن، جایی که معمولاً به عنوان یک پوشش برای کمک به محافظت از آهن و فولاد در برابر خوردگی استفاده می شود (گالوانیزه کردن به سادگی نام این فرآیند است).

باتری ها، که در آن روی به عنوان یک ماده جزء آند استفاده می شود.
برنج که از آلیاژ روی و مس ایجاد می شود.

 

قلع بازیافتی برای چه استفاده می شود؟

قلع به دلیل خواص مقاوم در برابر آب و هوا، در طول تاریخ به طور مکرر برای بهبود کیفیت فلزات دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجایی که این عنصر به خودی خود بسیار کمیاب است و قلع یکی از گران‌ترین فلزات غیرآهنی است، بازیافت آن بسیار مهم است. موارد استفاده از قلع بسیار متنوع است و عبارتند از:

قوطی‌هایی که در طول تاریخ از فولاد ارزان قیمت ساخته می‌شدند و با ورقه‌ای نازک پوشانده می‌شدند تا در برابر آب و هوا مقاوم شوند.
اتومبیل‌هایی که از قلع برای افزایش مقاومت به بلوک موتور، رینگ‌های پیستون و صفحات کلاچ استفاده می‌شود.

فنرها که با افزودن قلع چقرمگی آن ها افزایش می یابد.

یک پوشش اکسید قلع اغلب به سطوح شیشه ای اضافه می شود تا به مقاومت بیشتر آنها کمک کند.

لحیم های مورد استفاده در الکترونیک 5G، خودروهای الکتریکی جدید و سلول های خورشیدی.

 

چگونه می توانید ضایعات فلز را بازیافت کنید؟

اگر فکر می کنید ممکن است مقداری ضایعات فلزی داشته باشید که ارزش بازیافت را داشته باشد، اغلب انبارهای محلی وجود دارد که ضایعات فلزات را می پذیرند و پردازش می کنند. درآی آر ضایعات ما طیف وسیعی از ضایعات آهنی و غیرآهنی را در یکی از انبار محلی خود خریداری می کنیم. در اینجا درباره ضایعاتی که در فرآیند جمع آوری خود خریداری می کنیم، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا مایل هستید مشاوران ما با شما تماس بگیرند ؟

اینجا اقدام نمایید

لطفا شماره موبايل خود را وارد نماييد

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد


شماره تماس 09120897673

مشاوره تلفنی رایگان 09120897673